- Alcaldia
El Ple de l'Ajuntament delega en l'Alcaldia les següents atribucions:
1.1. Les competències en matèria de contractació que pertanguen al Ple i especificades en la disposició addicional segona de la llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector Públic, relatives a la contractació d'obres i de serveis relacionats amb les obres, com a encàrrecs de Projectes, estudis, o qualsevol altre document anàleg, inclosa la facultat d'ampliar el nombre d'anualitats, així com elevar els percentatges referits en el art 174.3 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
Aquesta delegació no comporta la disposició de despeses dins de la competència del Ple, per la qual cosa l'adjudicació dels contractes delegats continuarà sent competència del Ple.
1.2. La resolució i liquidació dels contractes amb els agents urbanitzadors, per qualsevol dels motius admesos en dret, inclosa la devolució d'avals i cànon d'urbanització, si procedira.
1.3. L'exercici d'accions judicials i administratives i la defensa de la Corporació en matèries de competència plenària.
- Corporació municipal 2019-2023
Aldaia cuenta con una corporación municipal compuesta por 21 concejales, con el PSOE como partido mayoritario en el gobierno, con Guillermo Luján Valero como alcalde. El resto de formaciones políticas que integran la corporación son PP, Ciudadanos y Compromís.
- Comissions informatives
Composició. - Cadascuna de les Comissions s'integra per un número de 13 regidors i regidores segons la següent distribució de membres entre Grups Polítics Municipals:
Grupo municipal
Composición
Socialista de Aldaia
8
Popular
2
Ciudadanos-Partido de la Ciudadanía
2
Compromis per Aldaia
1
TOTAL
13
L'adscripció concreta a cada Comissió dels membres de la Corporació que hagen de formar part de la mateixa en representació de cada grup es realitzarà mitjançant escrit del càrrec de portaveu del mateix dirigit a l'Alcaldia, que procedirà al nomenament, i del qual es donarà compte al Ple, sense perjudici de l'efectivitat immediata del nomenament. Podrà designar-se un suplent per cada titular. La suplència substituirà a la persona titular quan aquesta no puga comparéixer a les sessions, havent d'aportar a la Presidència l'autorització per escrit del titular.
L'alcalde és el president nat de totes les Comissions, no obstant això, la presidència efectiva de cada Comissió podrà delegar-la en qualsevol membre de la Corporació, a proposta de la pròpia Comissió, després de la corresponent elecció efectuada en el seu si. La Comissió proposarà igualment el nomenament d'una Vicepresidència, que tindrà com a funció la de substituir en les seues funcions a la presidència en casos d'absència, abstenció legal o impossibilitat d'acudir a les sessions.
- Tinents d'alcalde
De conformitat amb el que es disposa en els articles 20, 21.2 i 23.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, es nomena tinents d'alcalde de l'Ajuntament d'Aldaia als regidors i les regidores, sent membres de la Junta de Govern que a continuació es relacionen, amb expressió de l'ordre de nomenament
Primera tinent d'alcaldeSegon tinent d'alcaldeTercera tinent d'alcaldeQuart tienent d'alcalde - Junta de Govern Local
El Ple de l'Ajuntament delega en la Junta de Govern Local les següents atribucions:
Les competències en matèria de contractació que pertanguen al Ple i especificades en la disposició addicional segona de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, relatives als contractes i concessions de tota classe, excepte les corresponents a contractes d'obres i serveis relacionats amb les obres que es deleguen a l'Alcaldia, incloses les facultats d'ampliar el nombre d'anualitats, així com elevar els percentatges referits en el art 174.3 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.
TERCER. Els acords adoptats per l'Alcaldia o Junta de Govern Local en virtut d'aquesta delegació es farà constar de forma expressa aquesta circumstància, mitjançant la inclusió del següent text; Resultant que l'alcalde o Junta de govern Local és competent per a l'adopció del present acord en virtut de la delegació acordada pel Ple en sessió de data…
QUART. Les facultats que podrà exercir l'alcalde o Junta de Govern Local en relació amb les atribucions objecte de la delegació seran les pròpies que corresponen a l'òrgan delegant, i inclouen expressament la facultat de resoldre els recursos de reposició interposats contra els actes dictats per l'òrgan delegat, no obstant això, el Ple es reserva la facultat de reclamar en qualsevol moment la competència sobre qualsevol assumpte o matèria objecte de delegació.
CINQUÉ. Les atribucions delegades hauran d'exercir-se per l'Alcaldia o Junta de govern Local en els terminis i dins dels límits d'aquesta delegació, sense que siguen susceptibles de ser delegats en altres òrgans.
SISÉ. L'alcalde informarà el Ple de l'exercici de la delegació mitjançant la dació de comptes de les resolucions de l'Alcaldia dictades en els Plens ordinaris. I la Junta de govern informarà el Ple de l'exercici de la delegació mitjançant la remissió dels esborranys de les actes de la Junta de govern Local a tots els regidors/as de la corporació
SEPTIM. En el no previst en l'acord que s'adopte, el règim jurídic aplicable a la delegació serà el previst, amb caràcter general, en la llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim Jurídic del sector Públic, i en el Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització i Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.
HUITÉ. La delegació s'atorga per terme indefinit, i s'entendrà acceptada tàcitament si en el terme de tres dies hàbils comptats des de la seua notificació, l'Alcaldia o la Junta de govern Local no fan manifestació expressa davant el Ple que no accepten la delegació.
NOVÉ. Comunicar aquest acord als caps de les Àrees Municipals i presidents de les Comissions Informatives, perquè en prengueu coneixement i efectes oportuns, significant-los que, excepte casos d'urgència, amb caràcter previ a la seua inclusió en l'ordre del dia, els assumptes que hagen de sotmetre's a la Junta de Govern com a conseqüència d'aquesta delegació hauran de ser prèviament dictaminats per la Comissió Informativa corresponent.
DÈCIM. Publicar aquest acord en el Butlletí Oficial de la Província, tauler d'edictes i Portal de Transparència de l'Ajuntament als efectes oportuns.
Delegacions atribucions de l'Alcaldia a la Junta de Govern, com a òrgan col·legiat,
1. Disposar despeses de quantia superior a 120.202 € dins dels límits dels quals siguen competència de l'Alcaldia, i els expressament previstos en les Bases d'Execució del Pressupost.
2. Aprovar l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el Pressupost i la plantilla
aprovats pel Ple.
3. Aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball de caràcter definitius.4. L'aprovació dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple, així com la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització.
5. Les contractacions i concessions de tota classe quan el seu import siga superior a 120.202€, i quan el seu valor estimat no supere el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost, ni, en qualsevol cas, la quantia de sis milions d'euros, inclosos els de caràcter pluriennal quan la seua duració no siga superior a quatre anys, eventuals pròrrogues incloses sempre que l'import acumulat de totes les seues anualitats no supere ni el percentatge indicat, referit als recurs ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada, excepte en els contractes d'obres que estan subvencionats i tinguen data certa per a la justificació, així com les actuacions declarades com a Inversions Financerament Sostenibles la competència de les quals es reserva l'Alcaldia.
6. L'aprovació dels projectes d'obres i de serveis d'import superior a 120.202 € la contractació o la concessió del qual estiga prevista en el Pressupost i compresa dins dels límits de la delegació efectuada en la lletra anterior, llevat que es referisquen obres subvencionades i tinguen data certa per a la justificació, així com les actuacions declarades com a Inversions Financerament Sostenibles la competència de les quals es reserva l'Alcaldia.7. L'adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan el seu valor excedisca de 120.202 € i no supere el 10 per 100 dels recursos ordinaris
del Pressupost, ni els 3.000.000 €.
8. L'alienació del patrimoni que no supere el percentatge ni la quantia indicats en els següents suposats:- la de béns immobles; sempre que estiga prevista en el Pressupost,
- la de béns mobles, excepte els declarats de valor històric o artístic, l'alienació del qual no es trobe prevista en el Pressupost.Grupo Popular de AldaiaGrupo Ciudadanos de AldaiaGrup Compromís per Aldaia - Ple Municipal
El Ple és el màxim òrgan de representació política de la ciutadania. Està integrat per les regidores i els regidors triats per les veïnes i els veïns en les eleccions municipals. En el cas d'Aldaia són vint-i-un regidors i regidores.
El Ple és presidit per l'alcalde, qui ho convoca, presideix el Ple, sent necessària la seua assistència i la del secretari o secretària de la Corporació o dels qui legalment li substituïsquen. Així mateix, el vot de l'alcalde en el Ple, en cas d'empat, és de qualitat, és a dir, decideix.
Entre les seues funcions destaquen, entre unes altres, la de control i fiscalització dels altres òrgans de l'Ajuntament, l'aprovació i modificació de les ordenances i reglaments municipals, l'alteració del terme municipal, l'aprovació del planejament general urbanístic, l'exercici d'accions en defensa de la corporació en matèries de la seua competència , l'aprovació i modificació del pressupost municipal, l'aprovació de la plantilla de personal i de la relació de llocs de treball, l'alteració de la qualificació jurídica dels béns de l'Ajuntament, etc. ... Algunes d'aquestes competències poden ser delegades en un altre òrgan municipal (alcalde o Junta de Govern Local).
Les sessions del Ple són públiques, no obstant açò, pot acordar-se per majoria absoluta el caràcter secret del debat i votació d'aquells assumptes que puguen afectar a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge d'alguna persona.
- Les sessions del Ple poden ser ordinàries i extraordinàries.
- Les sessions ordinàries són aquelles que se celebren periòdicament. La periodicitat de les sessions es fixa per acord del Ple. A Aldaia se celebren una vegada al mes i, concretament, l'últim dimarts del mes .
- Les extraordinàries són aquelles que no obeeixen a una periodicitat preestablida, se celebren, quan així ho decideix l'alcalde o ho sol·licita, almenys, la quarta part del nombre legal de membres de la Corporació.
- Urgents: per a situacions excepcionals determinats pel Ple.
Les sessions plenàries, han de convocar-se, almenys, amb dos dies hàbils d'antelació, excepte les extraordinàries que ho hagen sigut amb caràcter urgent.
L'ordre del dia, és a dir la relació d'assumptes que han de ser sotmesos a coneixement i resolució del Ple també li correspon a l'alcalde. Els assumptes es debatran i votaran per l'ordre en què estigueren relacionats en l'ordre del dia, no obstant açò, es faculta a l'alcalde perquè puga alterar aquest ordre. L'ordenació de les deliberacions correspon a l'alcalde, així com mantenir l'ordre en el desenvolupament de la sessió.
Al públic assistent no li correspon intervenir durant el desenvolupament de la sessió, circumscrivint-se les deliberacions als membres de la Corporació, excepte a les Associacions o Entitats de defensa dels interessos generals o sectorials dels veïns en relació amb algun assumpte de l'ordre del dia, en la prèvia tramitació del qual administrativa haguera intervingut com a interessat, prèvia sol·licitud a l'alcalde. Així mateix una vegada acabada i alçada la sessió, la Corporació pot establir un torn de consultes pel públic assistent sobre temes concrets d'interès municipal.
Les sessions se celebraran en la Casa Consistorial, i en concret en el Saló de Plens, situat en el nostre Ajuntament, en la planta baixa, excepte casos molt excepcionals, que prèvia autorització del Ple, es podria celebrar fora de l'Edifici Consistorial.
Per a celebrar vàlidament la sessió del Ple s'exigeix la presència almenys d'un terç del nombre legal de regidors i regidores de l'Ajuntament, sent també necessària l'assistència de l'alcalde i del secretari o secretària, o dels qui legalment els substituïsquen, a més aquest quòrum deu mantenir-se durant tota la sessió.
El Ple adoptarà els seus acords pel vot de la majoria dels membres presents (per majoria simple) sent el vot personal i *indelegable.
Els membres de la Corporació tenen el deure abstenir-se de participar en la deliberació, votació, decisió i execució dels assumptes, quan concórrega en ells alguna de les causes d'abstenció legal.
No obstant açò, hi ha acords que per a ser aprovats exigeixen de la majoria absoluta, és a dir de la majoria de vots dels membres que constitueixen el Ple, estiguen o no presentes la totalitat de regidors.
Les votacions ordinàriament es manifesten per qualsevol signe convencional, podent produir-se per assentiment, alçant el braç, etc.... Però podran ser nominals si s'acorda pel Ple, en aquest cas, la votació es realitza mitjançant crida per ordre alfabètic dels regidors. La votació secreta només podrà utilitzar-se per a l'elecció o destitució de persones.
- Sessions plenaries
- Plens 2016
El Ple està integrat per tots els regidors i regidores i és presidit per l'alcalde.
És l'òrgan de màxima significació representativa, assumeix de forma directa la representació de la col·lectivitat local i en el seu nom decideix les qüestions més importants del Govern i Administració, designa i destitueix l'alcalde i fiscalitza la gestió de tots els òrgans municipals.
El Ple disposa de comissions, integrades pels membres que designen els grups polítics en proporció al nombre de regidors que tinguen en el Ple.
Periodicitat de les sessions del Ple: El Ple celebrarà sessió ordinària l’últim dimarts de cada mes a les 20.00 hores.
- Plens 2015
El Ple està integrat per tots els regidors i regidores i és presidit per l'alcalde.
És l'òrgan de màxima significació representativa, assumeix de forma directa la representació de la col·lectivitat local i en el seu nom decideix les qüestions més importants del Govern i Administració, designa i destitueix l'alcalde i fiscalitza la gestió de tots els òrgans municipals.
El Ple disposa de comissions, integrades pels membres que designen els grups polítics en proporció al nombre de regidors que tinguen en el Ple.
Periodicitat de les sessions del Ple: El Ple celebrarà sessió ordinària l’últim dimarts de cada mes a les 20.00 hores.
- Plens 2014
El Ple està integrat per tots els regidors i regidores i és presidit per l'alcalde.
És l'òrgan de màxima significació representativa, assumeix de forma directa la representació de la col·lectivitat local i en el seu nom decideix les qüestions més importants del Govern i Administració, designa i destitueix l'alcalde i fiscalitza la gestió de tots els òrgans municipals.
El Ple disposa de comissions, integrades pels membres que designen els grups polítics en proporció al nombre de regidors que tinguen en el Ple.
Periodicitat de les sessions del Ple: El Ple celebrarà sessió ordinària l’últim dimarts de cada mes a les 20.00 hores.
Organització 2019-2023