29 de Març de 2021
L'Ajuntament d'Aldaia suma ja 16.000 telefonades a les persones majors del municipi en un any
Amb la declaració de l'estat d'alarma provocada per la pandèmia, Aldaia a va redissenyar el servei ‘Prop de tu’ d'acompanyament a les persones majors i va passar a telefonar als veïns/as de més de 65 anys per a conéixer la seua situció i acompanyar en cas de ser necessari algun servici. 'Prop de tu per telèfon' ha realitzat ja més de 16.000 telefonades a persones majors en la nostra població

A través de la iniciativa ‘Prop de tu per telèfon’ l'Ajuntament ha contactat amb veïns de més de 65 anys del municipi per a verificar si estan ben atesos, i en cas contrari conéixer quines són les seues necessitats i solucionar-les des dels Serveis Socials Municipals. La primera fase de contacte telefònic amb els majors es va dur a terme durant el primer confinament per la COVID, de març a maig de 2020, arribant a sumar un total de quasi 14.000 telefonades, i durant la tercera ona, entre gener i febrer de 2021, s'ha tornat a realitzar una ronda de crides que ha elevat la xifra fins a les 16.000 contactes.

La declaració de l'estat d'alarma provocada per la pandèmia del Coronavirus, va portar al govern municipal d'Aldaia a redissenyar el servici ‘Prop de tu’ d'acompanyament a les persones majors, i que ja es venia prestant des de l'any 2017, per a adaptar-lo a la nova situació. Així ho explica l'alcalde del municipi, Guillermo Luján, qui indica que “redistribuïm a personal de l'empresa pública, Aldaia Pròxima, perquè es posaren a la feina en esta tasca i poder així telefonar a les persones majors de la localitat i saber quin és el seu estat”.

Així, a través d'esta iniciativa, es va contactar amb més de 2.300 veïns majors de 65 anys, a raó de sis rondes de crides, la qual cosa llança un total de 14.000 contactes des de març a maig de 2020. En la recent tercera ona, que hem viscut de gener a març de 2021, s'ha realitzat una nova ronda de contactes, amb la qual la xifra total s'ha elevat a les 16.000 converses. Amb açò, en el moment en el qual s'ha detectat que alguna persona major tenia alguna necessitat bàsica pendent, s'ha derivat de manera immediata als serveis socials municipals per a solucionar-la, ja es tractara de qüestions alimentàries, farmacèutiques o d'una altra índole. L'objectiu era que cap persona major tinguera cap manca bàsica sense resoldre. “A més, per a alguns casos de persones en una situació d'especial vulnerabilitat, s'ha posat en marxa un protocol d'especial seguiment, per a vetlar pel seu benestar”, expliquen des del consistori

Com ja va ocórrer durant la primera ona, Marta Romeu i José Martínez Luna, els edils al capdavant de les àrees de ‘Aldaia Pròxima’, Esports i Educació, així com el propi alcalde i l'edil Folgado, han mostrat públicament el seu agraïment al personal de l'empresa pública municipal que ha sigut derivat al servei ‘Prop de tu per telèfon’ per a realitzar les telefonades a les persones majors “per la seua dedicació i la professionalitat amb la qual han fet esta tasca des del primer minut fins a l'últim.”