Amb l'arribada de les falles s'incrementa el consum de petards entre els més joves. Un ús responsable d'este material pirotècnic pot evitar situacions de perill i accidents innecessaris. Per esta raó, i amb l'objectiu de previndre i educar, la Policia Local d'Aldaia ha impartit un curs a 350 estudiants de primer d'ESO de tots els instituts del municipi.
El curs s'ha impartit esta setmana per agents de la policia i té la finalitat de sensibilitzar als escolars del perill dels petards. En el curs s'ha ensenyat als escolars a usar adequadament els petards, com per exemple comprar només els petards autoritzats per a la seua edat, tirar-los només en les zones habilitades per les falles o espais oberts i fer-ho en horaris que no són de descans. Finalment s'ha transmés també la responsabilitat als pares, mares i tutors, ja que segons la normativa els menors han de tirar petards acompanyats per majors.
Control d'establiments
D'altra banda, la Policia Local ha realitzat estos dies un control exhaustiu a 11 establiments d'Aldaia que expenen materials pirotècnics, comprovant que compleixen la normativa sobre transport, emmagatzemament i que venen només productes autoritzats. Els establiments inspeccionats complixen la normativa vigent.