En 2007 es celebraren els cinquanta anys de la tràgica riuada del 14 d'octubre de 1957 que va assolar València junt amb desenes de localitats de la província. Va ser una gran inundació que va afectar les riberes de diversos rius i barrancs que van acabar desbordant-se, entre ells els del Pollo, Gallego i Saleta, tots amb pas per Aldaia, qui va ser un dels municipis més castigats de l'Horta.
Per a commemorar esta tràgica data, l'Ajuntament va organitzar l'exposició “Riuades històriques d'Aldaia”. En ella s'arreplegà en una mostra fotogràfica i audiovisual de les principals inundacions que ha patit Aldaia des de 1957 fins a l'actualitat com a conseqüència dels desbordaments cíclics del barranc de la Saleta. L'exposició compte també amb testimonis que van viure en primera persona la tràgica riuada del 57.
La riuada de 1957 va deixar a Aldaia un trist record: 303 famílies damnificades amb danys considerables en les seues cases. La inundació va afonar diverses vivendes en el carrer Verge del Remei, va destrossar desenes d'indústries i comerços, va arrasar totes les collites del terme i va devastar totalment 1.500 fanecades d'horta. Va ser una jornada, la del 14 d'octubre de 1957, que mai oblidaran cap dels veïns per molt que es complisquen cinquanta anys.
Però, per desgràcia, esta inundació no ha sigut l'única que ha patit Aldaia al llarg de la història. El desbordament de la Saleta és un fenomen endèmic i cíclic. Abans de 1957, hi ha documentades altres barrancades que van provocar grans danys en 1651, 1731, 1766 i 1776. L'episodi de les inundacions és continuat. Després de 1957, es van produir altres riuades més en els anys 60 i 70, fins a les més recents de 1983, 1989, 1990 i 2000, totes deixant a Aldaia la ferida constant de la desolació provocada per la fúria de l'aigua.
L'exposició tenia una doble finalitat. En primer lloc, recuperar la memòria històrica d'un fenomen natural que ha marcat la vida d'Aldaia durant segles. I en segon lloc, reflexionar sobre la necessitat trobar solucions al problema de les riuades, ja que la defensa contra les inundacions ha sigut i és una demanda social del poble d'Aldaia, reiterada constantment per l'Ajuntament. Per això, una part de l'exposició estava dedicada a mostrar els diversos projectes hidràulics de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer que pretenen acabar amb la inclemència de les aigües del Barranquet.